Nieuwe leerlingen

Een kind mag naar school, wanneer het vier jaar is. U kunt uw kind bij ons aanmelden door middel van het invullen van een inschrijfformulier. U kunt dit formulier telefonisch of schriftelijk bij ons aanvragen, maar natuurlijk mag u ook zo even binnen lopen. Uiteraard horen wij graag zo vroeg mogelijk welke kinderen onze school zullen gaan bezoeken.

Kennismaken

Ouders die voor het hun kind(eren) aanmelden op onze school bieden we natuurlijk de gelegenheid om persoonlijk kennis met onze school te komen maken. Wij informeren u graag over de gang van zaken bij ons op school, beantwoorden vragen en geven graag een rondleiding door onze school. Uiteraard mag u uw kind dan meenemen. Aansluitend op de rondleiding krijgt u een welkom-tas met daarin onder andere een inschrijfformulier, een knuffeltje en een cadeautje voor uw kind.

Indien u uw kind aanmeldt voor groep 1, bieden we uw kind voor zijn/haar vierde verjaardag de gelegenheid om alvast drie dagen mee te draaien in de groep. Op deze manier kan uw kind alvast een beetje kennismaken met de leerkracht, de klasgenootjes en de werkwijze in de klas. Na de aanmelding van uw kind bij de directie van de school, neemt de leerkracht van groep 1/2 contact met u op voor het maken van verdere afspraken.

Wanneer kinderen jarig zijn in de periode tussen 4 weken voor de zomervakantie en 4 weken na de zomervakantie komen deze kinderen direct na de zomervakantie op school. In de maand december laten wij, in verband met de vele festiviteiten en feestdagen, geen kinderen proefdraaien. Deze kinderen zijn dan direct na de kerstvakantie welkom.

Zit uw kind op een andere basisschool dan die van ons? Dan kan het zijn dan u, vanwege bijvoorbeeld een verhuizing, voor onze school kiest. Ook dan nodigen wij u graag uit voor een kennismakingsgesprek.

Wanneer u nog niet zeker weet of u uw kind bij ons wilt inschrijven, maar wel graag informatie over onze school wilt, dan bent u natuurlijk ook van harte welkom om geheel vrijblijvend kennis te komen maken!